a média erejével a fenntartható fejlődés útján
Földünk, közvetlen környezetünk és társadalmunk fenntartható fejlődése érdekében legerősebb erőforrásunkat, újságírói küldetésünket tudjuk a leghatékonyabban szolgálatba állítani: hitelesen és közérthetően tájékoztatunk, inspirálunk, követhető példákkal könnyítjük meg olvasóink saját döntéseit. Hiszen lapjainkon, online kiadványaink felületein és közösségi csatornáin keresztül olvasók millióit érjük el. Amit tehát Magyarország egyik legnagyobb kiadóvállalataként mi tehetünk, az az, hogy a média erejét állítjuk annak szolgálatába, hogy a jövő generációi egy élhetőbb bolygón élhessenek.
A fenntartható fejlődés eszméjét hétköznapi nyelvre fordítjuk. Ráközelítünk azokra a „kockakövekre”, lépésekre, lehetőségekre, amelyeken haladva a tudatosabb fogyasztás, a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok támogatása, a partneri összefogások, a békésebb együttélés, a mindenkit megillető minőségi oktatás, valamint az élővilág sokszínűségének megőrzéséhez vezethet az út. Így támogatjuk olvasóinkat egyéni megoldásaikban.
2021-ben átvilágítottuk működésünket, és a közepes és nagyvállalatok szakszerű karbonlábnyom-felmérése, valamint ESG-értékelése terén mértékadó szakértők – a Bureau Veritas és a Planet Fanatics’ Network – bevonásával önkéntes alapon megmértük működésünk ökolábnyomát, valamint fenntarthatósági szempontrendszer mentén értékeltük működésünket, az eredmények ismeretében pedig megalkottuk fenntarthatósági stratégiánkat. Elkötelezettek vagyunk a klímasemlegesség mellett: károsanyag-kibocsátásunkat a jövőben fokozatosan csökkentjük. A nem csökkenthető kibocsátások esetén a hosszútávon fenntartható kompenzálást tartjuk követendőnek.
A 2019-es bázisévben vállalatcsoportunk teljes kibocsátása 9.980 MG co2e volt. Ennek közel 85%-a az ún. scope 3 csoportba tartozik, azaz olyan kibocsátás, amelyet nem a vállalat tart ellenőrzése alatt. 2020-ra kibocsátásunkat több mint 1.000 tonnával, 12%-kal csökkentettük. De nem érjük be ennyivel, megyünk tovább!
Nézd meg karbonlábnyom megfelelőségi igazolásunkat!
Online médiafelületeink mellett kínálatunk gerincét nyomtatott lapok széles tárháza adja. Ezért a legfontosabb feladatunk, hogy lapjainkat fenntartható termékelőállítási és terjesztési folyamatok mentén készítsük és juttassuk el az olvasókhoz.
Az eladatlan lapjainkból többek között tojástartók készülnek.
Szemléletformáló tevékenységünket magunkra nézve is alkalmazzuk. Munkatársaink ebben nem csupán partnerek, de sok esetben ők maguk kezdeményeznek egy-egy olyan új projektet, amely előrébb visz bennünket akár a tudatosabb újrahasznosítás, különböző jótékonysági összefogások, vagy akár közvetlen környezetünk zöldebbé formálásához. Munkaadóként ezeket felkaroljuk, erőforrásokkal támogatjuk. Többek között:
Magatartási kódexünk rögzíti mindazon szakmai és etikai normákat, melyek mind munkaadóként, az üzleti élet szereplőjeként, versenytársként, mind pedig a társadalom felelősségteljes tagjaként biztosítják vállalatunk hitelességét és sikerét.
olvasd el a Magatartási Kódexet!Bármely kollégánk igénybe veheti a Speak Up rendszert, amely a munkavégzés során esetlegesen felmerülő visszaélések anonim bejelentésére szolgál.
olvasd el, hogyan működik a Speak Up rendszer!Belső képzési programunk, a Ringier to Digital Campus segítségével azon dolgozunk, hogy munkatársaink készségkészletének javításával, új módszerek, technológiák elsajátításával stabil alapot biztosítsunk a digitális világban való eligazodáshoz.